Isnin, 7 September 2015

4 ELEMEN PENTING DALAM RAWATAN (GANGGUAN JINSYAITAN)


Assalamu'alaikum wrh wbt..
kepada rakan-rakan yang mengalami gangguan jin yg belum juga menemui kesembuhn setelah sekian lama berubat.. sehigga membawa kepada kesakitan dan kesedihan, jangan pernah berputus-asa berikhtiar dgn rawatan yg syarak dan banyakkan bersabar dan doa (solat). Sesungguhnya dunia ini medan ujian utk kita mengaut sebanyak mana pahala andai kita sabar dan redha. Kesembuhan itu milik ALLAH..Maka dekatkanlah diri padaNYA..
4 Elemen penting dalam rawatan yang perlu seimbang.
1. Meningkatkan Kekuatan Ruhi 
Pesakit perlu berusaha setiap hari meningkatkan kekuatan rohaninya  melalui cara: Meningkatkan ketaatn kpd ALLAH, jaga ibadah hati dan ibadah zahir, ikhlas dan khusuk. Mengamalkan wirid harian, membaca Al-Qur'an dgn tadabbur, zikir dan mengamalkan rukyah/jampi dari ayat Al-Qur'an ataupun apa2 ayat yg diamalkan oleh pengamal rawatan Islam. Perlu juga dengan konsisten mendapatkan rawatan dari mereka. Pastikan setiap hari anda membaca Al-Qur'an walaupun sedikit dan sentiasa mendengar bacaan Al-Qur'an baik dirumah, dalam kereta dan di pejabat.
2. Menjaga Kesejahteraan emosi.
Pesakit gangguan berhadapan dengan syaitan dalam dirinya. Jika emosi dia terganggu.. maka syaitan akan mudah membisikkan kejahatan dalam dirinya. ia bagaikan jadi pemangkin kepada syaitan utk menjadi aktif sebab sebab ada ruang utk dia menyucuk2 jarumnya. menganggu emosi pesakit, hubungan dengan orang sekitar agak tegang dan dingin. Dalam keadaan ini,pesakit ini perlu dibantu dengan berikan suasana gembira dan ceria.. beri sokongan emosi. Orang sekitar baik keluarga dan rakan berperanan penting dalam kesembuhannya. elakkan pergaduhan, perselisihan pendapat, tindakan2 negatif yg boleh menganggu fikirannya. bantulah dia jangan diujudkan suasana yang tegang. Dia berperang 24 jam dengan syaitan, melawan syaitan, jika anda selaku rakan/keluarga juga turut menganggu emosinya dengan menunjukkan sikap yg dingin dan negatif anda sebenarnya secara tidak lansung membantu syaitan untuk merosakkannya.. Sokongan emosi dengan menunjukkan kasih-sayang dan empathy padanya menjadi salah satu faktor penyembuh utama padanya. Bila emosi terganggu.. hubungan dengan ALLAH menjadi lemah, ibadah dan amalan harian makin berkurang menyebabkan kekuatan ruhi akan berkurang. akhirnya mudahlah syaitan menguasai kita.
3. Meningkatkan Kekuatan Akal
Meningkatkan kekuatan akal dengan menuntut ilmu melalui  pembacaan buku2 yang bermanfaat untuk pembangunan jiwa dan minda, peningkatan imaniman dan pribadi. Buku2 yang boleh meningkatkan iman dan boleh mendekatkan diri kepada ALLAH. Elakkan membaca novel atau majalah2 yang tidak membantu dalam peningkatan iman anda. sebab bahan2 ini boleh menyebabkan anda lalai dan memudahkan syaitan untuk menguasai anda. Isi masa lapang dengan membaca atau apa2 aktiviti yang bermanfaat. ini agar anda tidak keseorangan, bersunyian.. saat itu syaitan akan mudah membisikkan fikiran yang negatif. Elakkan juga banyak tidur jika ada masa lapang. sebab tidur banyak ini menjadi vitamin pada syaitan untuk dia mengumpul kekuatan utk melemahkan mangsanya. Itu yang kadang2 bila bangun rasa nak marah dan terasa badan jadi lesu bila banyak tidur. Isi masa lapang ini dengan menuntut ilmu.
4. Meningkatkan kekuatan dan kesihatan fizikal.
Sentiasa menjaga makanan yg diambil biar seimbang utk kesihatan tubuh, melakukan aktiviti fizikal - riadah secara konsisten.. Yang ni saya tak pernah buat tetapi saya pernah dinasihatkan oleh seorang perawat dari indonesia agar selalu beriadah. Dengan beriadah ni sebenarnya dia akan memberi kegembiraan dan keceriaan pada jiwa disamping boleh menigkatkan stamina. Keadaan aktif ni syaitan sangat benci. dia suka pasif. dia suka kita tidur dan bermalas-malasan dan menyendiri.
INSYA ALLAH BILA 4 ELEMEN INI DIGABUNGJALINKAN DAN DIJAGA BERSUNGGUH2.. JALAN KESEMBUHAN SEMAKIN DEKAT SEBAB, JALAN2 UTK BERI KEKUATAN PADA SYAITAN TELAH DITUTUP. WALAUBAGAIMANAPUN KITA KENA INGAT SYAITAN NI TELAH BERJANJI TIDAK AKAN PERNAH BERPUTUS ASA MENGANGGU ANAK ADAM.
PERJUANGAN INI BERTERUSAN.. SEMOGA INI DIKIRA SEBAGAI JIHAD KITA. JIHAD MELAWAN SYAITAN. KPD KELUARGA DAN RAKAN YG SELALU MEMBERI SOKONGAN SEMOGA USAHA ANDA JUGA DI NILAI SEBAGAI JIHAD MELAWAN SYAITAN.
WALLAHU'ALAM

Ahad, 23 Mac 2014




JIN TURUT BERSPEKULASI DENGAN KEHILANGAN MH370

Rawatan selasa pagi, 11-3-2014,

Selepas sesi rawatan... tiba-tiba jin bercakap,
"Ustaz! Kapal itu sudah masuk alam jin, 
kapal itu sudah masuk alam jin!
kapal itu sudah masuk alam jin!
MH73.. eh MH370, sudah masuk alam jin. Ribu-ribu jin sudah ambil dia.

Ustaz hanya tersenyum dan tidak memberi respond terhadap kenyataannya itu.
Wallahu'am..

Hihihi.. jin pun turut berspekulasi dengan kehilangan MH370..
Hanya ALLAH yang lebih mengetahui. Semuanya atas izin dan kehendak ALLAH. Kita serahkan takdir pesawat itu kpd ALLAH dan jangan putus doa agar ALLAH tunjukkan kebenaran. Sekarang ni bermacam2 spekulasi yang dibuat, yang kita tidak tahu kesahihan beritanya. Semoga mereka selamat.

Jumaat, 7 Februari 2014

Mencari Semangat untuk Pemula


BISMILLAHIRRAHMAANIRRAHIM..
Ku mulakan dengan kalimah yang mulia segala pujian hanya untuk ALLAH.. 


MENULIS BLOG: BARU NAK START ENJIN...

Apa yang nak tulis ya.. Dah lama tak update blog. Mungkin blog ini akan jadi tempat untuk share pengalaman dan rasa hati, belajar untuk menulis akan pengalaman hidup dan cuba menulis sikit-sikit manalah tau boleh jadi penulis besar.. hehehe. Sesuatu yang besar bermula dangan angan-angan kecil kan. Start enjin utk menulis.. mula-mula mungkin susunan ayat, isi, idea tak teratur, typing error, kesalahan tatabahasa. Takpa yang penting menulis. Luahkan sahaja apa yang ada terlintas dihati dan apa yang ada diminda.

Saya nak share satu cerita yang pelik sikit yang orang tak pernah dengar. Kisah ini berkisar dialog2 semasa rawatan bersama2 Ustaz-ustaz perawat. Berkisar alam jin, iblis , sihir dan dendam.

Saya ni memang boleh dikatakan 'pesakit tegar' yg berubat di Darussyifa Bangi. Dh lebih kurang 7 tahun berubat, Alhamdulillah dh sihat dah tak ada masalah tekanan jiwa dan mental alias gangguan syaitan, cuma yg masih ada makhluk tu masih duduk dalam jasad utk menganggu ketaatan kepada ALLAH. Itukan dah ALLAH bagitau  dalam kitab Al-Qur'an, syaitan ni takkan putus asa nak ganggu dan hancurkan anak Adam dan nak bawa masuk seberapa ramai yang boleh masuk neraka bersama-sama dia. Makhluk sombong yang dengki turun-temurun, iblis laknatullah dan kerutunanannya.

Setiap selasa pagi jumpa Tn. Guru Us. Haron Din. Cuma semenjek beberapa bulan ni dah jarang jumpa dia, bagilah pulak orang lain jumpa dia, ini asyik kite je setiap pagi selasa jumpa dia.  Bagilah peluang orang lain pulak. Tapi makin lama ni dh rasa semakin malas dan semangat makin berkurang. Dulu gear 1-4, skrg ni gear 1 asyik mati.. Bila jarang jumpa untuk berubat dan buat rawatan diri, terasa makin jauh dari ALLAH, jauh dari ketaatan, makin lalai..

"Ya ALLAH..bantulah hambamu tang lemah ini, tetapkanlah hati hamba dalam iman dan ketaatan pada MU. Janganlah ENGKAU bolak-balikkan hati hamba kami dari kataatan. Janganlah jadikan hati kami ini ibarat bola yang mudah dibaling-balingkan oleh syaitanmenjadi permainan mereka. Berikanlah nur pada hati kami yang menyuluh kami untuk tetap istiqomah di atas jalan yang engkau redai.

POINT PENTING - Kesan kehadiran jin pada manusia
1. Mengganggu ketaatan kepada ALLAH - perlu bantu diri dgn tingkatkan amalan walaupun rasa berat utk buat. 
2. Perkara lalai dan dosa jadi vitamin dan tenaga kekuatan kepada syaitan dan jin2 yang menganggu dalam tubuh. Ini akan memudahkan -dia untuk menghancurkan kita dgn segera.
3. Amal soleh, ibadah dan keikhlasan dalam amalan - menjadi perisai dan senjata utama untuk melawan musuh ghaib yang tak nampak ni.
4. Semangat tidak tetap. Adakalanya bersemagat beribadah, adakalanya malas. Akan jadi malas bila nafsu menguasai dan makin lalai, contohnya suka pada hiburan, suka tengok tv cerita yang tiada faedah pada peningkatan iman, suka buang masa berfb samapai lalai baca Qur'an. DepFB berjam-jam boleh tahan. tapi baca Qur'an 2-3 helai dah panas punggung.

Sebenarnya ada banyak lagi point-point penting nak share. Insya ALLAH lain kalilah tulis pulak.. Cukuplah untuk permulaan menulis ni dimulakan dgn 1 page shj, esok lusa bolehlah ditambah-tambah lagi. insya ALLAH.. Mencari semangat untuk pemula.


Moga perkongsian ini ada manfaatnya..





Selasa, 5 Julai 2011

Mengapa jin masuk badan manusia??

Sepanjang tiga bulan ni saya tak menulis apa2.. terlalu banyak cerita yang ingin di kongsi.. tapi takda masa dengan kesibukan kerja.

April lepas saya ke selatan Filipina ziarah saudara mara yang ada kat sana.. ALLAH izin, saya berpeluang untuk mendapat rawatan dari ustaz sana seorang ustaz yang Hafiz.. bersama rakan2nya.. Tiga siri dialog dan rawatan bersama mereka, bagaikan saya berada dialam iblis dan syaitan.. terlalu banyak yang diceritakan.. rahsiah2 syaitan dan iblis hingga tak tau nak mula yg mana dulu...sabar ya mendengar kisahnya.

Apa sebab jin masuk badan manusia?
Thuraya menjawab:
1. Menjadi khadam.
Mencari manusia yg boleh diwariskan semua ilmu2 sihir. Dalam kes saya, Thuraya nak jadikan saya pewaris ilmu sihir dia, dia sebagai khadam, saya jadi tukang sihir atau bomoh. Tatapi saya orang beriman dan taknak terima dia maka dia tak boleh bagi.
Jin khadam ini bukan membantu menjaga kita tapi yang akhirnya akan membawa kita syirik pada ALLAH. Mula2 saja dia akan tunjukkan yg baik, tolong taat beribadah tapi akhirnya akan sesatkan manusia. sebab itu misi utama mereka.

2. Tujuan sihir.
Kerjasama jin dan manusia untuk melakukan kejahatan kepada manusia.
Keadaan ini juga berlaku pada saya, dia nak sihir saya nak jadikan saya gila sebab di suruh orang tapi dengan bantuan ALLAH SWT dia tak boleh buat sebab seorang yang beriman, ikhlas dan baik. Kepada mangsa2 sihir untuk jadi kebal dari sihir kena jadi orang yang beriman, taat perintah ALLAH dan jadilah manusia yg IKHLAS. Ikhlas dgn ALLAH, ikhlas dgn manusia dan ikhlas dalam amalan. ALLAH SWT merakamkan dalam surah Sad: ayat 79-83, iblis tidak akan boleh menganggu org2 yg ikhlas.

3. Saka.
Jin belaan nenek moyang apajua tujuannya, masuk kepada anak cucu. jika tidak diterima dia kan menganggu. Diwarisi dari nenek moyang secara sukarela atau terpaksa. biasa ada barang yang diwariskan terutama barang lama: keris, tempayan, barang kemas, tepak sireh dsb. atau tangkal. musnahkan dengan cara membakar (jika boleh bakar) jika tidak rendam dalam air garam, limau dan cuka.
Orang salah anggap dgn saya, mereka kata jin yg ada dgn saya ni adalah saka.. masa tu jin ni tak bercakap apa lagi. Saya terfikir2 adakah arwah mak saya dulu bela jin. menjadikan saya bimbang . ALHAMDULILLAH.. berkat kesabaran berubat ALLAH tunjukkan segala2nya.

4. sebab jin suka pada orang yg dia ganggu.
mereka suka perempuan yg cantik dan seksi tidak jaga aurat. aurat yg terdedah berpuluh2 jin bergantungan menjilat dan menidurinya. penting kita menutup aurat dan baca doa2 harian amalan sunnah nabi. Thuraya kata, itu sebab ory lelaki aurat lelaki pusat ke lutut, jin takda tarikan nak pada mereka tapi kalau perempuan aurat muka dan tapak tangan sahaja, sebab segala apa yg terdedah pada perempuan ini syaitan amat suka. untuk menghindari tutup aurat seperti yg dikehendaki syariat dan amalkan sunnah dan adab nabi seperti tidur, mandi, berpakaian dan sebagainya.

5. Saja2 menganggu
Kerja mereka memang nak ganggu orang. terutama waktu maghrib waktu mereka berkeliaran. Tangisan bayi malam2 bagaikan lagu hindustan bagi mereka. itulah sebabnya anak2 kecil terutama baby jangan bawa jalan masa maghrib dan malam. jika bawa bacalah ayat Kursi dan 3 QUL. kalau malam2 orang tua balik dari tempat yg jauh terutama waktu tengahmalam, sebelum masuk rumah baca BISMILLAH, ayat Qursi dan bagi salam. InsyaALLAH jin yg ikut dalam perjalanan tidak akan ikut masuk rumah.. InsyaALLAH.

Tambahan
-jin juga menganggu manusia apabila kita secara tidak sengaja melanggar, tersepak atau terambil barang mereka. contoh siram air panas dalam sinki, kencing dalam lubang, ambil batuan atau objek cantik di hutan. Maka hati2. sebelum buat apa2 baca TAAWUDZ dulu. mereka bersifat dendam, bila buat salah dgn mereka secara tidak sengaja nak juga membalas. Takda dalam logik akal dia yg kita manusiani takda keupayaan utntuk melihat mereka sebab ALLAh dh hijab pandangan kita. kalau kita nampak mereka gerenti kita akan berhati2 kalau blh taknak terserempak dgn makhluk ini kan..
kalau ada sesiapa terserempak hantu kat tengah jalan bagaimana nak lawan. takyah lari, dia bersifat boleh memanjang dia boleh kejar kita, karilah kemana boleh kejar lagi laju dari kita. baca saja ayat Al-Qur'an, insyaALLAH dia akan takut. Baca dgn penuh pengharapan pada ALLAH dan faham apa yg dibaca. Kalau baca tak betul, tak faham pula maknanya, silap haribulan jin.hantu/syaitan itu sendiri akan betulkan bacaan kita.. blh kecut perut dibuatnnya nanti..


SUBHANALLAH.. INILAH KEHEBATAN ALLAH.
Allah ciptakan makhluknya berbagai rupa, keupayaan dan kebolehan.. untuk menunjukkan akan kehebatan ALLAH dalam mentadbir, mengurus dan mencipta makhlukNYA..

setakat itu dapat dicatatkan setakat ni, insyaALLAH akan disambung bila ada kesempatan..

wallahu'alam

Rabu, 23 Mac 2011

5 Ekor Jin Baru di Hantar


Rawatan pada 18 mac 2011, Khamis bersama Us. Mazlan di Darusyifa

Penat-penat jauh cari ubat
Petang ni saya datang Darussyifa pukul 5 petang. Housemate hantarkan tak boleh temankan dia ada urusan ke Kajang dengan adiknya.. Takpa, dah besar rahmat rasanya kalau ada yang boleh hantar. Kalau tak terpaksalah saya menapak dari rumah sewa ke Darussyifa, boleh tahanlah dalam 20 minit boleh sampai rumah. Nak buat macamanakan, ini yang kita terdaya. Alhamdulillah tempat berubat dekat boleh jalan kaki je. Orang lain berubat bukan main perit terpaksa cari Darussyifa berjam2 lamanya baru jumpa. Ada yang datang tu dari Johor, Kelantan, Kedah, Singapore pun ada.. Bukan main jauh nak cari ubat. Kadang-kadang terfikir nak cari ubat jauh2 ni nak kaluarkan jin, ubat tu ada dalam diri sendiri. Kalau jaga solat, banyak amal sunat, Qur'an baca, taat ALLAH, insyaALLAH benda ni takda kuasa mudharatkan manusia.

Cari peneman
Sambung cerita... Eh nak minta teman siapa ya nak jumpa Ustaz ni. Segan pulak sorang-sorang. Sebaiknya berteman. Perawat Darussyifa kalau merawat akan buka pintu terutama kalau pesakit itu datang sorang-sorang. Baru teringat Fauzan ada ikut suami dia, suami dia kerja Darussyifa. Kebetulan pula terlupa bawa handphone terpaksa minta tolong adik kat kaunter yang jual air, minta tolong tanyakan pada suaminya kalau si Fauzan tu ada.. ALHAMDULILLAH ada dia, maka diapun temanlah saya masuk bila dah sampai giliran.

Maka sesi rawatan bermula..
Ustaz: Makhluk tu ada lagi
Saya: Ada lagi dia.. Ustaz hari tu saya ada muntah dua kali, masa tu saya pergi LCCT tiba-tiba rasa mual saya baca banyak zikir. Terpaksa berhenti tengah jalan, bila saya tepuk belakang saya saya muntah. Kemudian balik rumah saya baca rukyah buat rawatan sendiri saya picit kepala, bila saya picit lubang telinga tiba-tiba saya muntah.. ustaz adakah keadaan ini menunjukkan jin tu ada..
Ustaz: Dia boleh keluar dari muntah
Saya: Ustaz selepas saya berubat dengan orang Aceh yang guna jin tu, saya rasa panas dari lutut ke kaki saya ni. Biasanya keadaan itu berlaku bila ada makhluk nak masuk badan saya. Bila saya tahu orang itu guna jin, maka saya tinggalkan dia. Saya kata ia bertentangan dengan ilmu saya yang saya belajar di Darusyifa dengan Tn. Guru Us. Haron Din. Saya tegur dia jangan merawat guna makhluk. Mungkin dia terhina dengan saya ustaz sebab saya tinggalkan dan tegur dia.

Lima ekor jin baru masuk
Maka Ustaz pun mulalah buat rawatan. Masa buat rawatan tu seperti biasa goyang-goyang kaki, ketar dan macam-macam bunyi. Ada suara asing yang lebih ganas. Saya rasa dia panggil nama orang itu tiga kali :Murtada. Lepas tu entah bahasa apa yg tak di fahami.
Jin: Ustaz orang itu dihantarnya lagi lima jin. Macamana itu..
Ustaz: Jantan ke betina
Jin: 2 jantan 3 betina, macamana ini, aku mau...
Ustaz: Jin kafir ke Islam
Jin: Mana ada jin Islam masuk badan orang. Jin kafirlah
Ustaz: Kamu?
Jin: Aku sudah masuk Islam. Diuduk dengan orang beriman aku pun jadi beriman. ALLAH pilih aku masuk Islam
Ustaz: Habis kamu masuk badan dia, kamu keluarlah
Jin: Aku sayang dia, aku mau jaga dia, habis macamana tu jin2 itu di hantar suruh bunuh ini budak
Ustaz: ALLAH ada, ALLAH jaga dia, ALLAH sayang dia. Kamu keluar dulu yang lain tu kita akan uruskan macamnana. Kamu duduk dalam dia tanpa kebenaran, pendatang haram, duduk tanpa izin.
Jin: Ya aku tak ada IC. (Ustaz tersenyum, jin pun senyum) ya aku tak ada IC..
Ustaz: Tak payah kacau dialah
Jin: Iih ndak sudah ku kacau
Ustaz: Awak dah lama sangat, kesian tengok dia, awak keluarlah. Kamu dah Islam tak boleh dah ganggu dia. Kesian dgn dia tau.
Jin: Ndak ada sudah gila-gila, ndak ada sudah kasih bodoh-bodoh, ndak ada sudah kasih ndak mau kerja. Cuma jangan kasih kahwin saja, itu saja. Sebab kalau kawin dengan orang soleh ndak sudah boleh duduk..

Ketua jin 150 ribu tahun keturunan China
Ustaz: Umurmu sekarang berapa
Jin: (dengan bangganya) 150 ribu tahun ketua jin Kalimantan keturunan China
Ustaz: Hari itu kamu cakap kamu dari China ini Kalimantan pula.
Jin: Keturunan China. Aku punya nenek moyang keterunan China dari benua China. Bila kami belayar-belayar tersesat di Kalimantan. Aku ingat.. eh .. nenek moyang kami ingat China rupa-rupanya Kalimantan. Aku ndak membohong.. Kami ada baiah 15 jin, 10 jin sudah mati. Lima jin masih hidup. Aku satu di sini, empat lagi di Sabah, di Pilipin, di Sumatera, di indonesia.
Ustaz: Jin apa itu
Jin: Jin empat lagi yang baiah sama dengan aku. Yang satu 200 ribu tahun. Tapi aku jadi ketuanya. Semua perempuan. Baiah yang 15 jin tu perempuan semuanya.
Ustaz: Lelaki tidak ada
Jin: Semua perempuan, yg itu kumpulan2 lain

--bersambung--

Ahad, 20 Mac 2011

Berkongsi Pengalaman Merawat Diri




Assalamu'alaikum...Pembuka Bicara

Kepada semua pembaca terutama kepada mangsa-mangsa gangguan jin, ingin saya kongsikan pengalaman saya berubat selama empat tahun bermula Jan 2007 hinggalah kini. Banyak yang kita dapat bahan dalam internet, perkongsian dalam blog dilakukan oleh para perawat, bagaimana mereka merawat, dialog antara jiin dan perawat. Dalam blog ini insyaALLAH saya akan kongsikan rawatan diri, usaha mencari ubat dan dialog2 dengan jin dalam perspektif dan pengalaman yang pesakit lalui sendiri. Moga perkongsian ini ada gunanya. Mulanya dengan jin ni takut juga dah lama-lama akhirnya biasa. Alah bisa tegal biasa..

Makhluk takda kuasa memudaratkan
Makhluk ni pun takda kuasa nak mudaratkan kita, dia itu ciptaan ALLAH, ALLAH yg lebih berkuasa. Kalau nak ALLAH tolong kita, kita kenalah jadi hamba yang taatkan . Seperti yang ALLAH kata dalan surah yg selalu kita dengar kat mana2 ceramah. Apa tujuan kita diciptakan?

"Dan tidak AKU ciptakan jin dan manusia melainkan untuk beribadah kepadaKU" - Surah Ar-Ra'd (56).

Jin dan manusia ALLAH cipta duk kat bumi ni untuk sama2 sama beribadah, menyembah dan mentaati ALLAH. Jin sedarlah diri sikit kamu tu ALLAH cipta jangan buat jahat dengan manusia, ganggu manusia ikut cakap syaitan. Manusia pun sama, sedar diri sikit, kamu tu takda kuasa, jin yang kamu bela, yang kamu takutpun tu ALLAH yang ciptakan. ALLAH yg lebih berkuasa.

Jangan ikut syaitan, dia musuh no 1 kita
Kita ni dah kena bodoh dengan syaitan. Syaitan tu kan kerja dia nak sesatkan manusia. Syaitan tu kan musuh utama kita. Dia nak kumpul kawan2 yang boleh temankan dia duk dalam neraka nanti. Yang kita ni sebaik-baik ciptaan ALLAH yg ALLAH dah lantik sebagai khalifah, pemimpin di muka bumi buat apa ikut cakap syaitan tu.. Kalau kita kena sakit sebab gangguan jin dan syaitan kenalah minta tolong dengan pencipta makhluk tu. Jadi maknanya kita ni kena minta tolong siapa? Kena minta tolonglah dengan ALLAH. ALLAH yg bagi sakit ALLAH juga yg bagi sembuh.. Orang kita ni kalau dah kena kerasukan terus terfikir cari bomoh untuk mengubat. Habislah kita kalau dah jumpa bomoh dia pun kelentong kita, dia minta macam2, minta ayamlah, minta kainlah, minta duit lah dan macam-macam ada yang minta emas, dah bagi dah beribu-ribu duit tak keluar-keluar jugak makhluk tu. Itu maknanya kita dah kena tipu.. Bukan saja kena tipu, dapat dosa mensyirikkan ALLAH. Baik taubat cepat-cepat. Lain kali kalau berubat cari orang-orang yang benar-benar di yakini ilmu dan kesolehannya.

So berhati-hati dalam berubat. Mintalah sungguh2 dengan ALLAH.. Ya ALLAH sembuhkan lah hamba, jauhkan hamba dari berubat dengan perawat2 yang tidak Engkau redhai. Dan berikan hamba kesabaran untuk melalui ujian ini dengan penuh sabar dan redho., InsyaALLAH kalau tak sembuh ALLAH akan beri pahala dan hapuskan dosa-dosa kita..


Pengalaman berubat minggu lepas..15hbmac 2011, selasa

Pukul 4 pagi saya pergi Darussyifa Bangi dengan kawan nak ambil no nak jumpa Tn. Guru. Ustaz Haron Din (Ini guru saya jadi sebagai tanda hormat dan keberkatan ilmu lebih elaok panggil Tn. Guru kan..). Setiap hari selasa Tn. Guru hanya ambil 200 org je untuk rawatan. Kitapun sampailah pagi tu nampak barisan tak panjang ni.. yakin dapat jumpa. Kawan sorang tu nak ubat mak dia. Dah lama sakit tapi tak tau sakit apa, asyik sakit fizikal, doktor kata takda penyakit. Syukur pada ALLAH saya ni tak pernah sakit fizikal tapi ala-ala sakit jiwa tu pernahlah itu tiga thn yang lepas.

Sambung cerita,. pukul 5 dapat no, alamak ramainyalah orang, macam tak dapat nombor je ni, orang yang lalu dapat 100 lebih yang kami ni masih pd barisan sama tak bergerak2. Depa ni baris kat mana? Baris kat dalam kot.. Memang betul terkaan saya hari tu dapat lebih 200 tak boleh jumpa Tn. Guru. Patutlah ramai sangat minggu ni minggu cuti sekolah rupa-rupanya, lagi ramai datang nak 2 kali ganda. Kesian kawan tak dapat jumpa, takpa lah kita jumpa perawat lain..

Sesi rawatan...
Hai pagi ni kenalah aku berubat kat luar, bukan main ramai. Saya pun cari lah ustaz yang biasa saya berubat. Nampak Ustaz Mazlan ada, lama tak berubat dengan dia. Maka bermulalah rawatan..

Saya: Ustaz, bulan lepas saya ada berubat 2 tempat. Ustaz pertama guna kaedah lembut. Jin kata dia ketua jin 150 ribu tahun. Ustaz kedua guna jin. Jin saya dah berlawan dengan jin itu.. saya tinggalkan orang itu, dan saya kata kita merawat jangan guna makhluk. Dan jin ini ustaz dah masuk Islam.
Ustaz: Jangan percaya apa jin cakap
Jin: Ustaz , itu orang sudah hantar jin dengan ini budak suruh bunuh ini budak.

Maka ustaz baca rukyah dan guna macam-macam teknik memukul. Jin bunyi macam-macam, rasanya saat tu yg kuat menjerit jin yg ada dgn saya. Kemudian jin kata, kami tidak akan menyerah kalah pada orang beriman.. diapun bunyi-bunyi lagi, gerun jugak orang dengar. Kemudian jin kata, ustaz terima kasih, dah keluar jinnya satu (ini jin yg di hantar oleh perawat yg guna jin yang saya tegur, agaknya dia tercabar dengan saya. tak pernah pesakit tegur dia macam tu).
J: Ustaz ini budak budak baik, saya sayang dia saya mau jaga dia. (maka jinpun dengan sedihnya menangis,) saya sayang dia..aku sudah 33 tahun dengan dia, kasihan ini budak. Saya sayang dia...dia menangis mendayu-dayu.
Apa nak buat jin dah terus terang dia dah sayang saya..dulu jadi musuh sekarang dah jadi kesian dgn saya. Hang kalau kesian kat aku kena tinggalkan aku la, buat apa nak duk lama2, takut orang nak beristerikan dan bermenantukan aku.. Tapi itukan semua ALLAH dh takdirkan yg penting redha.
J: Ustaz suruhlah dia kawin, kau carikan dia orang. kalau dia kawin aku keluar..
(apa nak buat jodoh tak sampai lagikan... semua dah ketakutan dgn jin, nak buat mcmana)
sesi rawatan tamat.. ustaz Mazlam minta jumpa dia khamis buat rawatan.

Gerunnya dengar suara tu..
Masa balik tu tengah tunggu kawan ambil kereta, sembang-sembanglah saya dgn kawan seorang ni. Siti ni macam saya dah lama berubat lebih lama dari saya, dia akan masuk bilik ICU kalau buat rawatan. Macam saya ni rawatan biasa saja walupun jinnya merepek macam-macam.

Siti: Tadi tu ada sorang tu gerun saya dengar, kuat betul menakutkan.
Saya: Ya ada juga sorang suara lelaki dalam bilik ICU saya dengar menjerit
Siti: Tak ini macam kat luar suara dia bukan kat bilik..
Saya: Apa kat luar? (saya pun terfikir2, siapa ya yang menjerit besar kat luar tadi, takda pula saya dengar, eh tadi saya sorang yang menjerit) saya lah yang menjerit tadi. Kuat ke?
Siti: Kuat jugak, takut saya dengar...

Jin bila dah sakit dia menjeritlah. Kita ni yang sakit akan jadi tumpuan orang, kena tebal muka. Semua rasa simpati tadi dengan saya. Terima kasih atas rasa simpati anda semua, doakan saya. nanti kita sambung cerita lagi ye..

(maaf gambar kat atas tu ambil kat internet, bukan gambar saya dirawat)